2013-10-24

PK Mahanandia pratar på Kulturhuset 16 november


PK (Pikej) Mahanandia heter den högst verkliga och livs levande huvudpersonen i min bok "New Delhi-Borås". Snart kan du som bor i Stockholm med omnejd lyssna på när han pratar om hur det var att växa upp som dalit i Indien på 1950- och 1960-talet.

På Mänskliga rättigheter-dagarna lördag 16 november pratar han på Kulturhuset i Stockholm under rubriken Indiens dolda apartheid.

När och var: Lördag 11.30-12.00, Ekoteket, Kulturhuset.
Vad: P K Mahanandia växte upp som Dalit i en by i Indien. Han diskriminerades av lärare och elever av högre kast. PK berättar i miniseminariet om hur kastsystemet diskriminerar Daliter; traditionellt och idag.
Medverkande:  PK Mahanandia, bildkonstnär, född i Orissa.
Arrangör: Dalit Solidarity Network-Sweden, Friends of Village Community Dev. Society.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hur jag fick ett lån från Christy Walton Finance, har hamnat i händerna på bedrägerier tills jag träffar denna trogna långivare som gav mig ett lån på $50 000 dollar nu tror jag att det fortfarande finns riktiga långivare online, här är e-postmeddelandet (christywalton355@ gmail.com) hos långivaren om du är i behov av ekonomisk hjälp kan du kontakta honom för hjälp: christywalton@gmail.com

Leta i Indien Online