2007-11-09

Smidigaste flyget till Kerala

Från och med 27 november flyger Qatar Airways nonstop från Stockholm till Doha vid Persiska viken. Därifrån går det flyg vidare till flera asiatiska destinationer, bland annat Trivandrum (Thiruvananthapuram) i indiska delstaten Kerala.

Att ta sig från Skandinavien till Kerala har tidigare varit lite krångligt; det har inneburit flyg till exempel Stockholm-London-Bombay-Trivandrum och tagit över ett dygn och kostat ganska mycket.

Qatars nya linje innebär att du numera kan flyga Stockholm-Trivandrum med bara ett planbyte. Det gör den till smidigaste vägen till Kerala. Vad det kostar? Olika förstås, beroende på när du ska resa och när du bokar, men när jag kollade för några veckor sedan på flygbolagets egen hemsida fanns biljetter i slutet av november för 7 400 kr tur och retur.

Sedan början av november finns ett ännu snabbare sätt att resa till Kerala: med charterflyg med Solresor nonstop Stockholm-Trivandrum. Men då är du begränsad till att stanna borta en eller två veckor, vilket jag tycker är i kortaste laget för en sådan lång resa - och ska man släppa ut så mycket koldioxid ska man väl passa på att stanna ett tag.

Från flygplatsen i Trivandrum är det bara 30 minuters taxi- eller riksharesa till Kovalam Beach och cirka en timme till Varkala beach.

5 kommentarer:

K sa...

Doha till Kochi finns också. Jag bokade en biljett åt min tjej för 7500 för en dryg vecka sedan. Själv flyger jag Stockholm till Doha till Delhi och tillbaka Kochi till Doha till Stockholm för 7255.

Anonym sa...

verkar ha gått upp betydligt i pris. :\ Kollade precis och det kostade 8000-9000 bara till Doha utan retur på alla datum jag hittade

Anonym sa...

Men vet någon hur det är från köpenhamn??
Frågar en ängslig "skåning", som rest till Kerala 5 ggr o fått byta överallt. Frankfurt.Doa bl.a

Anonym sa...

Qatar flyger direkt Köpenhamn-Doha. Byte där. Sen direkt till flera städer i Kerala.

Anonym sa...

Qatar Airways flyger till Cochin från flera flyglatser: Köpenhamn. Stockholm samt London. Om jag inte missminner mig så flyger man från Göteborg också. Samtliga flygningar får via Doha. Gå in på Qatars hemsida. Billigast kan det bli via London. Checka med BA hur billigt det går att boka en biljet till Heathrow.Flyg för Runt 5-600 sek går det att hitta på deras hemsida. Ryaniar funkar inte då det är fel flygplats. AOB travel är bra på denna rutt. Själv åkte jag tåg till Köpenhamn å gick ca 100 meter till rätt inchekningsdisk.

Leta i Indien Online