2007-05-21

WiFi-beduin

Denna blogg liksom boken jag håller på med – och allt annat jag jobbar på just nu – skriver jag på kafé.

Varför? Bebis och sambo hemma gör hemmet lite för rörigt för att vara en bra arbetsplats. Hyrd lokal är för dyrt. Istället roterar jag mellan tre–fyra olika kaféer med gratis trådlöst internet och gott kaffe.

Se här en liten och mycket geografiskt begränsad guide: Bäst kaffe och trevligast personal har Tvålpalatset på St Paulsgatan. Snabbast internet men en mycket trist ceasarsallad och väldigt anonym personal har Röda korsets kafé på Hornsgatan. Bäst fikabröd, trevligaste utsikten och ett ok men inte jättesnabbt internet har Söders Espresso på Medborgarplatsen.

Jag efterlyser en kombination av de tre: snabbt internet, perfekt kaffe och bra fikabröd. Kanske finns det någon annanstans. Tips, någon!

Inga kommentarer:

Leta i Indien Online