2006-12-04

Från Maximum City till globaliserings bakgård

I början av januari åker jag till Indien för 20e gången i mitt liv. Den här gången ska jag stanna lite längre. Fram till början av mars ska jag flänga runt i Indien, från öknar till kokospalmer, från snöiga berg till storstadsdjungler, från Maximum cities som Bombay och Calcutta till landsbygden i Indiens hjärta.
Men mest av allt kommer jag ändå att vara i Bombay.
Härifrån kommer jag att bevaka indiskt samhällsliv, ekonomi och kultur för min egen bildnings skull, men också för svenska tidningar. Jag ska också uppdatera min "Indien - personlig guide" från 2004 (Vagabond förlag) och fundera på en ny reportagebok efter "Moderna Indien" som kom i augusti i år (Alfabeta förlag).
Men redan nu startar bloggen med en del kommentarer jag gjort på sistone för radion och DN.
Per 20061204

Inga kommentarer:

Leta i Indien Online